Kalendarz 2012

Program Detoks dla umysłu trwa:
♥30 maj- 12 czerwiec: eksperymentuję myję zęby przez 8 minut, po każdym posiłku, więcej info
♥4 czerwiec- 4 lipiec: uczę się 20 nowych wyrażeń dziennie z języka włoskiego, więcej info
♥11 czerwiec -11 sierpień: ćwiczę co dzień, 2 godziny w ciągu doby na trenażerze i orbitreku, więcej info

Aktualności

Na każdy komentarz odpowiadam bezpośrednio pod nim, oraz u was na blogu.

Przerwa w blogowaniu od 2 czerwca do 15 czerwca.

Od 2 czerwca do 14 czerwca trwa rozdanie, szczegóły


środa, 30 maja 2012

Świat to nie dziecięcy pokój

     Przeróżne źródła nawołują: ''Myj zęby 3 minuty''. Zadaję więc pytanie: dlaczego trzy?! Powszechnie wiadomo - w krótszym czasie pasta nie uaktywni swoich optymalnych właściwości. Co się stanie w dłuższym? Działanie się spotęguje bądź wywrze znikome oddziaływanie?
     Rozpoczynam eksperyment trwający 14 dni. Mam w sobie pierwiastek lenia, dlatego czynność nie jest zbyt łatwa. Jednakże jestem w posiadaniu bodźca, noszącego miano muzyki, pobudzającego mnie do działania. Przy asyście ulubionych utworów szoruję zęby łącznie 8 minut (4 minuty pastą specjalistyczną + 4 minuty wybielającą). Powtarzam po każdym posiłku. Jakie odniosę rezultaty? Póki co czuję władzę.
     Szef, na którego dobre imię miesiącami pracowałeś może w każdej chwili Cię zwolnić na zasadzie redukcji etatów. Firma, którą zakładałaś w pocie czoła i pielęgnowałaś niczym nowo narodzone dziecię nabawia się kryzysu gospodarczego. Partner, któremu oddałaś wszystko co miałaś: swój czas, uwagę, troskę, serce rezygnuje, zawsze jest ewentualność, że ucieknie z twoją najlepszą koleżanką. Względnie nie jesteś w stanie przewidzieć, czy samolot, którym leci bliska Ci osoba nie ulegnie wypadkowi.
     Dochodzę do wniosku, że w życiu tak na prawdę nie mamy nad niczym pełnej kontroli, poza....naszym wyglądem i wiedzą. Uczyńmy z naszego ciała świątynię, a z mózgu najatrakcyjniejszy organ.
Jesteśmy Panami siebie, wszystko inne w naszej rozchwianej rzeczywistości jest zmienne, ulega ciągłym przemianom i defraudacji. W świecie zamętów, konsumpcyjnych apetytów, czasami można zaufać tylko pięknu.

63 komentarze:

  1. Bardzo ładnie to ujęłaś w słowa, zgodzę się, że mamy kontrolę nad naszym wyglądem i wiedzą, więc trzeba to potęgować :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Uczyńmy z naszego ciała świątynię, a z mózgu najatrakcyjniejszy organ. świetne zdanie, co do szorowania 8 min ząbków, obawiałabym się krwawienia dziąseł, jezeli wczesniej aż tyle czasu nie poświęcaliśmy czasu. Poza tym trochę musze się pomądrzyć w tym temacie, moja kolezanka jest asystentką dentystki, i dopiero ona powiedziała mi jak prawidłowo szczotkowac zęby. Otóż kuliste ruchy SZKODZĄ naszym dziąsłom i jak teraz nie mamy problemów tak na strość, mogą nam po prostu wypaść. Jak myć, otóż szczotkujesz je a raczej wymiatasz resztki jedzenia, od dziąsła w dół ruch góra dół, ABSOLUTNIE NIE OD DOŁU DO GÓRY!!!!. Dalej środek zębów szczotkujesz jak byś pastowała buty lewo, prawo!
    I najważniejszy sekret, pastę i szczoteczką usuniesz 50% przyczyny próchnicy, na koniec użyj nitki dentystycznej aż się zdziwisz ile jedzenie jeszcze miałaś między zębami.

    kolejny podpunkt to pasty, wszystkie z fluorkiem sodu są niebezpieczne, na chłopski rozum jak myślisz po co są informacje na pastach, żeby uważać, jesli jeszcze stosujesz inny produkt z fluorkiem????? Ja używam http://www.biorepair.pl/ tych past włoskich i co dwa dni myję blend-a-medem 3d white na noc zeby też- mimo to, że jest niezdrowy, ale chce utrzymać biel zębów.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wow, super, że nam zdradziłaś dentystyczne tajniki :)

      Usuń
  3. Bardzo mądry post, zgadzam się. Niestety na wiele rzeczy nie mamy wpływu, ale warto zawsze dbać o siebie i o to, by czuć się dobrze z samym sobą. Bo gdy coś się wali, a ludzie odchodzą, to zostajemy sami..Chociaż moje pesymistyczne myślenie zawsze dawało mi w kość, i staram się nie zakładać, że coś się nie uda ;).
    Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Z założenia jestem optymistką, szklanka zawsze do połowy pełna:)

      Usuń
  4. No tak, masz rację, w życiu niewielu rzeczy można być pewnym. Ale warto jednak ufać i pokładać nadzieję - jak może wyglądać nasze życie, gdy nie mamy żadnego poczucia bezpieczeństwa? :) Koniecznie napisz o efektach mycia zębów tym sposobem.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Napiszę na 100% w poście, za jakiś czas, dam znać:)

      Usuń
  5. Masz racje. Mozemy w zyciu sobie cala mase rzeczy planowac i miec nad nimi kontrole, ale niestety z czasem okazuje sie ze to tylko pozory.
    Na pewno mamy wplyw na nasza wiedze, ksztaltowanie naszego umyslu, karmienie go nowa baza jezykowa, wiadomosciami z roznych dziedzin zycia, dobra ksiazka. Co do wygladu musze niestety byc z Toba w opozycji- nie da rady przedluzyc sobie na zyczenie nog, zmniejszyc zkleciem biustu czy powiekszyc warg. Nie mozemy w ciagu jednej nocy przeobrazic sie z kopciuszka w krolewne.Pewne metamorfozy sa mozliwe ,ale wymagaja czasu i zaanagazowania podmiotu zainteresowanego.
    Tymczasem zycze wytrwalosci w dlugim szczotkowaniu( ha ha tez probowalam czyscic zeby przez 5 minut po kazdym posilku jak bylam duzo mlodsza i przez dlugi okres zcasu nawet mi sie to udalo). Dzis staram sie wytrwac w tych planowanych 3 minutach :-)
    Tak jakos fajnie i refleksyjnie tutaj u Ciebie
    pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  6. ciekawe jak Ci wypadie ten eksperyment ;d:)

    OdpowiedzUsuń
  7. oj kochana dużo racji w tym co piszesz ... niestety ;(

    OdpowiedzUsuń
  8. Jestem tego samego zdania, ten świat zmierza w bardzo złym kierunku. Zatracamy się w tym, co niegodne jest naszego poświęcenia i czasu. Musimy nauczyć się, żyć chwilą...musi przestać być rzeczą rzeczy... wiemy więcej, a mniej rozumiemy... nauczmy się w tej "naszej rozchwianej rzeczywistości" znaleźć samych siebie...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Znaleźć samych siebie, czyli zdobyć wierzchołek największej góry...

      Usuń
  9. Po pierwsze, po milionie blahych tak naprawde postow o kosmetykach i ubarniach, Twoje slowa to miod! Bardzo madrze napisane! A jesli chodzi o zeby to podziwiam-ja nie moge wytrwac wiecej niz 2 minuty, wiec wychodzi na to, ze mam brudne zeby-fuuuuJ!!!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jeej co za komplement, uważaj, bo się zarumienię:)

      Usuń
  10. omg tak długo być zęby??? :D

    Pzdr.
    PS Mozesz powiedziec jak wstawiasz link w komentarzu? :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Odpowiesz mi, proszę? :)

      Usuń
    2. sprawdz sobie u mnie w drugim wpisie z marca

      Usuń
    3. Kiedy tak zrobiłam? Nie kojarzę, nawet nie wiem jak to zrobić.

      Usuń
    4. Dzięki Mary za pomoc dla Bibi:)

      Usuń
  11. Pierwiastek lenia ;D ja mam czasem wrażenie, że mam to w DNA trudno z tym wygrać no ale życie to walka

    OdpowiedzUsuń
  12. Swiat sie pogubil sporo w nim niechcianych sytuacji i splatu wydarzen.
    Gdy czlowiek jest chory albo otarl sie o smierc zaczyna zuwazac rzeczy blache a tak istotne pojawia sie mysl carpe diem :)

    OdpowiedzUsuń
  13. ja myje ponad 3 minuty pastą wybielającą + 3 minuty płynem do płukania buzi, plyny Listerine to moje ulubione;)

    OdpowiedzUsuń
  14. zainteresowało mnie to co napisałaś:o obserwuję więc:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Również dodam do obserwowanych twój blog, ale dzisiaj mam problemy techniczne z blogiem, więc proszę przypomnij się:)

      Usuń
  15. Bardzo mądre słowa, masz bardzo trafne przemyślenia! Mózg powinien być najatrakcyjniejszą częścią naszego ciała, szkoda, że dla wielu osób najważniejszy jest wygląd i tylko On. Nawet blogi uczą Nas patrzenia i oceniania po wyglądzie, mało kto czyta tekstu postów, a to tez powinien być ważny element. świat schodzi na psy!

    Pozdrawiam! :*

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dokładnie, coraz więcej blogów, gdzie największym problemem jest kolor paznokci, ale co tam, ludzie mają prawo do wyrażania siebie, jacy są..

      Usuń
  16. Z jedne strony na lato idealny, ale z drugiej nie... Przez te jego mega grzanie :D

    OdpowiedzUsuń
  17. Och ;* miło, że przypominasz, że jesteś xD. Miałam wcześniej pisac komentarz, ale mnie głowa rozbolała... Więc nie dało się, sama rozumiesz :D.
    A co do pasty... Podobno szorując 3min usuwa się większość bakterii z jamy ustnej, pod warunkiem, że myjesz też podniebienie i język :D. Wszystkich niestety się nie da. W gimnazjum jeszcze, czyli dawno temu, na biologii puszczono nam o tym filmik :D. Ale czekam na efekty ;*!

    OdpowiedzUsuń
  18. W takim razie czekam na efekty Twojego intensywnego szczotkowania! Szczerze mówiąc nie wiem czy ja wytrwałabym w takim postanowieniu, ale Tobie życzę powodzenia :)

    OdpowiedzUsuń
  19. ciekawie ;)
    ja myję ok 3-4min szczoteczką elektryczną i to wystarcza :)

    ps. proszę nie wrzucaj w każdym komentarzu linku do swojego bloga :) nie trzeba :P można wejść na niego przez Twój profil...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Okej, dzięki za uwagę, bardzo pomocna, właśnie się do niej zastosowałam:)

      Usuń
  20. po pierwsze nie usunęłam Cie moja droga, naprawdę nie wiem co się stało :) Spróbuj dodać się jeszcze raz:) dzieki za odwiedzinki:) z tymi rajstopami to już kolejna osoba, która odradza:) wiec na pewno zwrócę na to uwagę przy kolejnej stylizacji:)
    Mniejsza o mnie:)
    Bardzo fajny wpis:) podjęłaś ciekawy temat i to stwierdzenie Dochodzę do wniosku, że w życiu tak na prawdę nie mamy nad niczym pełnej kontroli, poza....naszym wyglądem i wiedzą. Bardzo trafne:) pisz jak najwięcej:) chetnie poczytam :)
    Stylish:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak właśnie myślałam, ale już dało się naprawić błąd techniczny i jestem na nowo w twoich obserwatorach:)

      Usuń
  21. Interesujące:P
    Zapraszam,nowa notka!

    OdpowiedzUsuń
  22. Oj ja tam widzę : ) Może nie są to wielkie problemy , ale chciałabym je zwalczyć : )

    OdpowiedzUsuń
  23. O tak, prawdziwe słowa.. :)

    Dziękuję za obserwację! :3

    OdpowiedzUsuń
  24. Racja, racja, powinniśmy oddziaływać na te sfery życia, w których jest to możliwe. Trzymam kciuki za Twój eksperyment, zwłaszcza że dobrze wiem, co znaczy mieć w sobie pierwiastek lenia. :)

    OdpowiedzUsuń
  25. bardzo ładny,mądry post! nic dodać nic ująć :)
    pozdrawiam,Monia

    OdpowiedzUsuń
  26. a jakiej pasty wybielającej używasz ? :D ja też jestem leniem, ale chyba tak jak ty włączę sobie muzyczkę za każdym razem jak pójdę myć zęby :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jakich past do zębów używam dowiesz się w najbliższym czasie, jeśli będziesz czytała moje posty, w nich info na dniach:)

      Usuń
  27. Świetny pomysł z tym programem:) zobaczymy jak efekty!

    OdpowiedzUsuń
  28. Świetny pomysł, zobaczymy jak efekty:))

    OdpowiedzUsuń