Kalendarz 2012

Program Detoks dla umysłu trwa:
♥30 maj- 12 czerwiec: eksperymentuję myję zęby przez 8 minut, po każdym posiłku, więcej info
♥4 czerwiec- 4 lipiec: uczę się 20 nowych wyrażeń dziennie z języka włoskiego, więcej info
♥11 czerwiec -11 sierpień: ćwiczę co dzień, 2 godziny w ciągu doby na trenażerze i orbitreku, więcej info

Aktualności

Na każdy komentarz odpowiadam bezpośrednio pod nim, oraz u was na blogu.

Przerwa w blogowaniu od 2 czerwca do 15 czerwca.

Od 2 czerwca do 14 czerwca trwa rozdanie, szczegóły


środa, 30 maja 2012

Świat to nie dziecięcy pokój

     Przeróżne źródła nawołują: ''Myj zęby 3 minuty''. Zadaję więc pytanie: dlaczego trzy?! Powszechnie wiadomo - w krótszym czasie pasta nie uaktywni swoich optymalnych właściwości. Co się stanie w dłuższym? Działanie się spotęguje bądź wywrze znikome oddziaływanie?
     Rozpoczynam eksperyment trwający 14 dni. Mam w sobie pierwiastek lenia, dlatego czynność nie jest zbyt łatwa. Jednakże jestem w posiadaniu bodźca, noszącego miano muzyki, pobudzającego mnie do działania. Przy asyście ulubionych utworów szoruję zęby łącznie 8 minut (4 minuty pastą specjalistyczną + 4 minuty wybielającą). Powtarzam po każdym posiłku. Jakie odniosę rezultaty? Póki co czuję władzę.
     Szef, na którego dobre imię miesiącami pracowałeś może w każdej chwili Cię zwolnić na zasadzie redukcji etatów. Firma, którą zakładałaś w pocie czoła i pielęgnowałaś niczym nowo narodzone dziecię nabawia się kryzysu gospodarczego. Partner, któremu oddałaś wszystko co miałaś: swój czas, uwagę, troskę, serce rezygnuje, zawsze jest ewentualność, że ucieknie z twoją najlepszą koleżanką. Względnie nie jesteś w stanie przewidzieć, czy samolot, którym leci bliska Ci osoba nie ulegnie wypadkowi.
     Dochodzę do wniosku, że w życiu tak na prawdę nie mamy nad niczym pełnej kontroli, poza....naszym wyglądem i wiedzą. Uczyńmy z naszego ciała świątynię, a z mózgu najatrakcyjniejszy organ.
Jesteśmy Panami siebie, wszystko inne w naszej rozchwianej rzeczywistości jest zmienne, ulega ciągłym przemianom i defraudacji. W świecie zamętów, konsumpcyjnych apetytów, czasami można zaufać tylko pięknu.

66 komentarzy:

  1. Bardzo ładnie to ujęłaś w słowa, zgodzę się, że mamy kontrolę nad naszym wyglądem i wiedzą, więc trzeba to potęgować :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Uczyńmy z naszego ciała świątynię, a z mózgu najatrakcyjniejszy organ. świetne zdanie, co do szorowania 8 min ząbków, obawiałabym się krwawienia dziąseł, jezeli wczesniej aż tyle czasu nie poświęcaliśmy czasu. Poza tym trochę musze się pomądrzyć w tym temacie, moja kolezanka jest asystentką dentystki, i dopiero ona powiedziała mi jak prawidłowo szczotkowac zęby. Otóż kuliste ruchy SZKODZĄ naszym dziąsłom i jak teraz nie mamy problemów tak na strość, mogą nam po prostu wypaść. Jak myć, otóż szczotkujesz je a raczej wymiatasz resztki jedzenia, od dziąsła w dół ruch góra dół, ABSOLUTNIE NIE OD DOŁU DO GÓRY!!!!. Dalej środek zębów szczotkujesz jak byś pastowała buty lewo, prawo!
    I najważniejszy sekret, pastę i szczoteczką usuniesz 50% przyczyny próchnicy, na koniec użyj nitki dentystycznej aż się zdziwisz ile jedzenie jeszcze miałaś między zębami.

    kolejny podpunkt to pasty, wszystkie z fluorkiem sodu są niebezpieczne, na chłopski rozum jak myślisz po co są informacje na pastach, żeby uważać, jesli jeszcze stosujesz inny produkt z fluorkiem????? Ja używam http://www.biorepair.pl/ tych past włoskich i co dwa dni myję blend-a-medem 3d white na noc zeby też- mimo to, że jest niezdrowy, ale chce utrzymać biel zębów.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wow, super, że nam zdradziłaś dentystyczne tajniki :)

      Usuń
  3. Bardzo mądry post, zgadzam się. Niestety na wiele rzeczy nie mamy wpływu, ale warto zawsze dbać o siebie i o to, by czuć się dobrze z samym sobą. Bo gdy coś się wali, a ludzie odchodzą, to zostajemy sami..Chociaż moje pesymistyczne myślenie zawsze dawało mi w kość, i staram się nie zakładać, że coś się nie uda ;).
    Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Z założenia jestem optymistką, szklanka zawsze do połowy pełna:)

      Usuń
  4. No tak, masz rację, w życiu niewielu rzeczy można być pewnym. Ale warto jednak ufać i pokładać nadzieję - jak może wyglądać nasze życie, gdy nie mamy żadnego poczucia bezpieczeństwa? :) Koniecznie napisz o efektach mycia zębów tym sposobem.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Napiszę na 100% w poście, za jakiś czas, dam znać:)

      Usuń
  5. Masz racje. Mozemy w zyciu sobie cala mase rzeczy planowac i miec nad nimi kontrole, ale niestety z czasem okazuje sie ze to tylko pozory.
    Na pewno mamy wplyw na nasza wiedze, ksztaltowanie naszego umyslu, karmienie go nowa baza jezykowa, wiadomosciami z roznych dziedzin zycia, dobra ksiazka. Co do wygladu musze niestety byc z Toba w opozycji- nie da rady przedluzyc sobie na zyczenie nog, zmniejszyc zkleciem biustu czy powiekszyc warg. Nie mozemy w ciagu jednej nocy przeobrazic sie z kopciuszka w krolewne.Pewne metamorfozy sa mozliwe ,ale wymagaja czasu i zaanagazowania podmiotu zainteresowanego.
    Tymczasem zycze wytrwalosci w dlugim szczotkowaniu( ha ha tez probowalam czyscic zeby przez 5 minut po kazdym posilku jak bylam duzo mlodsza i przez dlugi okres zcasu nawet mi sie to udalo). Dzis staram sie wytrwac w tych planowanych 3 minutach :-)
    Tak jakos fajnie i refleksyjnie tutaj u Ciebie
    pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  6. ciekawe jak Ci wypadie ten eksperyment ;d:)

    OdpowiedzUsuń
  7. oj kochana dużo racji w tym co piszesz ... niestety ;(

    OdpowiedzUsuń
  8. Hello! After visiting your blog, I invite you to join us in the "International Directory Blogspot"
    For this is the very simple, just follow our blog, enter your Country, your blog url, and you will automatically integrate into the Country list.
    We are fortunate to be on the Blogspot platform that offers the opportunity to speak to the world to share with us the different passions, fashion, paintings, artwork, photos, poems and so be able to find in other countries people with similar passions.
    I think this community could also interest you.
    We ask that you follow the blog "Directory"
    Follow our blog gives you twice as many possibilities of visits to your blog! Thank you for your understanding
    Please follow our blog is very appreciate
    Have a great day with the hope that you follow our blog "Directory".
    After your approval to join us, you will receive your badge
    Regards
    Chris
    I follow you blog
    To find out, click on the link below:
    http://world-directory-sweetmelody.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  9. Jestem tego samego zdania, ten świat zmierza w bardzo złym kierunku. Zatracamy się w tym, co niegodne jest naszego poświęcenia i czasu. Musimy nauczyć się, żyć chwilą...musi przestać być rzeczą rzeczy... wiemy więcej, a mniej rozumiemy... nauczmy się w tej "naszej rozchwianej rzeczywistości" znaleźć samych siebie...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Znaleźć samych siebie, czyli zdobyć wierzchołek największej góry...

      Usuń
  10. Po pierwsze, po milionie blahych tak naprawde postow o kosmetykach i ubarniach, Twoje slowa to miod! Bardzo madrze napisane! A jesli chodzi o zeby to podziwiam-ja nie moge wytrwac wiecej niz 2 minuty, wiec wychodzi na to, ze mam brudne zeby-fuuuuJ!!!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jeej co za komplement, uważaj, bo się zarumienię:)

      Usuń
  11. omg tak długo być zęby??? :D

    Pzdr.
    PS Mozesz powiedziec jak wstawiasz link w komentarzu? :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Odpowiesz mi, proszę? :)

      Usuń
    2. sprawdz sobie u mnie w drugim wpisie z marca

      Usuń
    3. Kiedy tak zrobiłam? Nie kojarzę, nawet nie wiem jak to zrobić.

      Usuń
    4. Dzięki Mary za pomoc dla Bibi:)

      Usuń
  12. Pierwiastek lenia ;D ja mam czasem wrażenie, że mam to w DNA trudno z tym wygrać no ale życie to walka

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Z lenistwem musimy walczyć, hihi :)

      Usuń
  13. Swiat sie pogubil sporo w nim niechcianych sytuacji i splatu wydarzen.
    Gdy czlowiek jest chory albo otarl sie o smierc zaczyna zuwazac rzeczy blache a tak istotne pojawia sie mysl carpe diem :)

    OdpowiedzUsuń
  14. ja myje ponad 3 minuty pastą wybielającą + 3 minuty płynem do płukania buzi, plyny Listerine to moje ulubione;)

    OdpowiedzUsuń
  15. zainteresowało mnie to co napisałaś:o obserwuję więc:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Również dodam do obserwowanych twój blog, ale dzisiaj mam problemy techniczne z blogiem, więc proszę przypomnij się:)

      Usuń
  16. Bardzo mądre słowa, masz bardzo trafne przemyślenia! Mózg powinien być najatrakcyjniejszą częścią naszego ciała, szkoda, że dla wielu osób najważniejszy jest wygląd i tylko On. Nawet blogi uczą Nas patrzenia i oceniania po wyglądzie, mało kto czyta tekstu postów, a to tez powinien być ważny element. świat schodzi na psy!

    Pozdrawiam! :*

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dokładnie, coraz więcej blogów, gdzie największym problemem jest kolor paznokci, ale co tam, ludzie mają prawo do wyrażania siebie, jacy są..

      Usuń
  17. Z jedne strony na lato idealny, ale z drugiej nie... Przez te jego mega grzanie :D

    OdpowiedzUsuń
  18. Och ;* miło, że przypominasz, że jesteś xD. Miałam wcześniej pisac komentarz, ale mnie głowa rozbolała... Więc nie dało się, sama rozumiesz :D.
    A co do pasty... Podobno szorując 3min usuwa się większość bakterii z jamy ustnej, pod warunkiem, że myjesz też podniebienie i język :D. Wszystkich niestety się nie da. W gimnazjum jeszcze, czyli dawno temu, na biologii puszczono nam o tym filmik :D. Ale czekam na efekty ;*!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Na ból głowy polecam apap, pomaga:)

      Usuń
  19. Odpowiedzi
    1. Płyny do płukania są również okej:)

      Usuń
  20. W takim razie czekam na efekty Twojego intensywnego szczotkowania! Szczerze mówiąc nie wiem czy ja wytrwałabym w takim postanowieniu, ale Tobie życzę powodzenia :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie dziękuję, aby nie zapeszyć:P

      Usuń
  21. ciekawie ;)
    ja myję ok 3-4min szczoteczką elektryczną i to wystarcza :)

    ps. proszę nie wrzucaj w każdym komentarzu linku do swojego bloga :) nie trzeba :P można wejść na niego przez Twój profil...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Okej, dzięki za uwagę, bardzo pomocna, właśnie się do niej zastosowałam:)

      Usuń
  22. po pierwsze nie usunęłam Cie moja droga, naprawdę nie wiem co się stało :) Spróbuj dodać się jeszcze raz:) dzieki za odwiedzinki:) z tymi rajstopami to już kolejna osoba, która odradza:) wiec na pewno zwrócę na to uwagę przy kolejnej stylizacji:)
    Mniejsza o mnie:)
    Bardzo fajny wpis:) podjęłaś ciekawy temat i to stwierdzenie Dochodzę do wniosku, że w życiu tak na prawdę nie mamy nad niczym pełnej kontroli, poza....naszym wyglądem i wiedzą. Bardzo trafne:) pisz jak najwięcej:) chetnie poczytam :)
    Stylish:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak właśnie myślałam, ale już dało się naprawić błąd techniczny i jestem na nowo w twoich obserwatorach:)

      Usuń
  23. Interesujące:P
    Zapraszam,nowa notka!

    OdpowiedzUsuń
  24. Oj ja tam widzę : ) Może nie są to wielkie problemy , ale chciałabym je zwalczyć : )

    OdpowiedzUsuń
  25. O tak, prawdziwe słowa.. :)

    Dziękuję za obserwację! :3

    OdpowiedzUsuń
  26. Racja, racja, powinniśmy oddziaływać na te sfery życia, w których jest to możliwe. Trzymam kciuki za Twój eksperyment, zwłaszcza że dobrze wiem, co znaczy mieć w sobie pierwiastek lenia. :)

    OdpowiedzUsuń
  27. bardzo ładny,mądry post! nic dodać nic ująć :)
    pozdrawiam,Monia

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Takie słowa są dla mnie radością, dzięki:)

      Usuń
  28. a jakiej pasty wybielającej używasz ? :D ja też jestem leniem, ale chyba tak jak ty włączę sobie muzyczkę za każdym razem jak pójdę myć zęby :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jakich past do zębów używam dowiesz się w najbliższym czasie, jeśli będziesz czytała moje posty, w nich info na dniach:)

      Usuń
  29. Świetny pomysł z tym programem:) zobaczymy jak efekty!

    OdpowiedzUsuń
  30. Świetny pomysł, zobaczymy jak efekty:))

    OdpowiedzUsuń